V súčasnosti máme akreditovaný študijný program mediamatika v odbore mediálne a komunikačné štúdiá v bakalárskom stupni a v dennej forme (externú formu neponúkame). Metóda výučby je však kombinovaná, t.j. niektoré predmety budú prebiehať formou pravidelných prednášok a cvičení počas 13 týždňov semestra (ako napr. logika či štatistické metódy), niektoré predmety si vyžadujú viac praktických zručností a budú prebiehať workshopovou formou, teda najskôr intenzívna príprava počas niekoľkých dní a potom samostatná práca pod dohľadom odborníkov (napr. internetový marketing, grafické editory, audiovizuálna tvorba).
Súčasťou štúdia je aj povinná odborná prax počas troch semestrov vo firmách/organizáciách, s ktorými máme nadviazanú spoluprácu.
V prvom roku štúdia sa môžeš okrem iných tešiť na tieto predmety:
Grafické editory
Kvalitný grafický produkt nemôže vzniknúť bez dokonalého zvládnutia editorov na to určených, pod vedením odborníka z praxe získaš aj cenné skúsenosti ako to všetko zužitkovať v praxi.
Tvorba webu
Kto dnes nie je na internete, akoby nebol. Preto sa už v prvom ročníku pozrieme na to, ako vytvoriť jednoduchý a profesionálne vyzerajúci web, ktorý môže byť dôstojným miestom prezentácie.
V druhom roku by ťa mohli zaujať napríklad:
Internetový marketing
Okrem nutnej teoretickej prípravy Ťa čaká aj simulácia práce v marketingovej agentúre, či vyskúšanie si pozície freelancera ako príprava na reálne zadanie pre reálneho klienta.
Audiovizuálna tvorba
Naučíš sa všetko, čo potrebuješ k vytvoreniu vlastného audiovizuálneho diela: od zvládnutia techniky, kamery, kompozície, svietenia, sotvérov až po strih, titulky, animácie a export.
V poslednom roku pripravíš svoju bakalársku prácu a spoznáš:
Filozofiu informácií
Správny informačný profesionál sa nemôže zaobísť bez dôkladnej znalosti všetkého, čo pomáha pri práci s informáciami a znalosťami.
Workshopy
Vo vyšších ročníkoch náš program vytvára viaceré možnosti uplatnenia – môžeš si vybrať, či sa rozhodneš pre cestu vizuálnej komunikácie a zapíšeš sa na workshop grafiky či fotografie, alebo budeš rozvíjať technické zručnosti tvorby webov a mobilných aplikácií.
Celý študijný plán (ktoré predmety ťa čakajú v jednotlivých semestroch) vyzerá takto:
1. ročník
zimný semester:
- Ekonomická gramotnosť
- Grafické editory
- Informačno-komunikačné technológie
- Kultúra a umenie
- Úvod do mediamatiky
letný semester:
- Analýza dát
- Informačný dizajn
- Komunikácia a médiá
- Manažment
- Tvorba webu
- Softskillový tréning (výberový)
2. ročník
zimný semester
- Audiovizuálna tvorba
- Marketing
- Organizácia informácií
- Vizualizácia dát
- Základy programovania
- Videostreaming (výberový)
letný semester
- Internetový marketing
- Jazyková kultúra a tvorivé písanie
- Logika
- Vyhľadávanie informácií
- Frontendové technológie (povinne voliteľný)
- Praktikum z grafických editorov (povinne voliteľný)
- Manažment kultúry (výberový)
3. ročník
zimný semester
- Filozofia informácie
- Komunikácia, argumentácia, rétorika
- Praktikum z psychológie
- Seminár k záverečnej práci 1
- Backendové technológie (povinne voliteľný)
- Fotografia (povinne voliteľný)
- Podnikateľský akcelerátor (výberový)
letný semester
- Komunikačný tréning
- Legislatívne aspekty mediamatiky
- Seminár k záverečnej práci 2
Ak ťa zaujíma ešte viac, môžeš si pozrieť detailný študijný plán ako PDF.