V súčasnosti máme akreditovaný študijný program mediamatika v odbore knižnično-informačné štúdiá v bakalárskom stupni a v dennej forme (externú formu neponúkame). Metóda výučby je však kombinovaná, t.j. niektoré predmety budú prebiehať formou pravidelných prednášok a cvičení počas 13 týždňov semestra (ako napr. logika či štatistické metódy), niektoré predmety si vyžadujú viac praktických zručností a budú prebiehať workshopovou formou, teda najskôr intenzívna príprava počas niekoľkých dní a potom samostatná práca pod dohľadom odborníkov (napr. internetový marketing, grafické editory, audiovizuálna tvorba).
Súčasťou štúdia je aj povinná odborná prax počas troch semestrov vo firmách/organizáciách, s ktorými máme nadviazanú spoluprácu.
V prvom roku štúdia sa môžeš okrem iných tešiť na tieto predmety:
Grafické editory
Kvalitný grafický produkt nemôže vzniknúť bez dokonalého zvládnutia editorov na to určených, pod vedením odborníka z praxe získaš aj cenné skúsenosti ako to všetko zužitkovať v praxi.
Tvorba webu
Kto dnes nie je na internete, akoby nebol. Preto sa už v prvom ročníku pozrieme na to, ako vytvoriť jednoduchý a profesionálne vyzerajúci web, ktorý môže byť dôstojným miestom prezentácie.
V druhom roku by ťa mohli zaujať napríklad:
Internetový marketing
Okrem nutnej teoretickej prípravy Ťa čaká aj simulácia práce v marketingovej agentúre, či vyskúšanie si pozície freelancera ako príprava na reálne zadanie pre reálneho klienta.
Audiovizuálna tvorba
Naučíš sa všetko, čo potrebuješ k vytvoreniu vlastného audiovizuálneho diela: od zvládnutia techniky, kamery, kompozície, svietenia, sotvérov až po strih, titulky, animácie a export.
V poslednom roku pripravíš svoju bakalársku prácu a spoznáš:
Informačný a znalostný manažment
Správny informačný profesionál sa nemôže zaobísť bez dôkladnej znalosti všetkého, čo pomáha pri práci s informáciami a znalosťami.
Projektový manažment
Teoretické znalosti z projektového manažmentu si hneď vyskúšaš pri realizácii eventu, kde si budeš mať možnosť natrénovať tímovú prácu, vyprofilovanie a zastávanie rôznych rolí, podelenie si práce a kompetencií, zvládanie konfliktov, prácu pod stresom a zdieľanie znalostí.
Celý študijný plán (ktoré predmety ťa čakajú v jednotlivých semestroch) vyzerá takto:
1. ročník
zimný semester:
- Filozofické základy informačnej vedy
- Mediamatická propedeutika
- Algoritmické myslenie
- Grafické editory
- Úvod do ekonómie
letný semester:
- Teória komunikácie
- Dejiny kultúry a umenia
- Štatistické metódy
- Tvorba webu
- Manažment
- Terénne cvičenia (voliteľný)
2. ročník
zimný semester
- Informačno-komunikačné technológie
- Základy psychológie
- Vizualizácia dát a informácií
- Vybrané problémy súčasnej estetiky
- Marketing
- Odborná prax 1
- Tvorba aplikácií pre web 1 (voliteľný)
letný semester
- Organizácia poznania
- Jazyková kultúra
- Internetový marketing
- Audiovizuálna tvorba
- Logika
- Odborná prax 2
- Tvorba aplikácií pre web 2 (voliteľný)
- Videostreaming (voliteľný)
3. ročník
zimný semester
- Informačný a znalostný manažment
- Úvod do sociológie
- Projektový manažment
- Vybrané kapitoly z rétoriky a teórie argumentácie
- Seminár k záverečnej práci 1
- Odborná prax 3
letný semester
- Seminár k záverečnej práci 2
- Legislatívne aspekty mediamatiky
- Riadenie ľudských zdrojov
- Bakalárska práca a jej obhajoba