V súčasnosti máme akreditovaný študijný program mediamatika v odbore knižnično-informačné štúdiá v bakalárskom stupni a v dennej forme (externú formu neponúkame). Metóda výučby je však kombinovaná, t.j. niektoré predmety budú prebiehať formou pravidelných prednášok a cvičení počas 13 týždňov semestra (ako napr. logika či štatistické metódy), niektoré predmety si vyžadujú viac praktických zručností  a budú prebiehať workshopovou formou, teda najskôr intenzívna príprava počas niekoľkých dní a potom samostatná práca pod dohľadom odborníkov (napr. internetový marketing, grafické editory, audiovizuálna tvorba).

Súčasťou štúdia je aj povinná odborná prax počas troch semestrov vo firmách/organizáciách, s ktorými máme nadviazanú spoluprácu.

V prvom roku štúdia sa môžeš okrem iných tešiť na tieto predmety:

Grafické editory
Kvalitný grafický produkt nemôže vzniknúť bez dokonalého zvládnutia editorov na to určených, pod vedením odborníka z praxe získaš aj cenné skúsenosti ako to všetko zužitkovať v praxi.

Tvorba webu
Kto dnes nie je na internete, akoby nebol. Preto sa už v prvom ročníku pozrieme na to, ako vytvoriť jednoduchý a profesionálne vyzerajúci web, ktorý môže byť dôstojným miestom prezentácie.

V druhom roku by ťa mohol zaujať:

Internetový marketing
Okrem nutnej teoretickej prípravy Ťa čaká aj simulácia práce v marketingovej agentúre, či vyskúšanie si pozície freelancera ako príprava na reálne zadanie pre reálneho klienta.

Audiovizuálna tvorba
Naučíš sa všetko, čo potrebuješ k vytvoreniu vlastného audiovizuálneho diela: od zvládnutia techniky, kamery, kompozície, svietenia, sotvérov až po strih, titulky, animácie a export.

V poslednom roku Ťa okrem bakalárky potešia predmety:

Informačný a znalostný manažment
Správny informačný profesionál sa nemôže zaobísť bez dôkladnej znalosti všetkého, čo pomáha pri práci s informáciami a znalosťami.

Projektový manažment
Teoretické znalosti z projektového manažmentu si hneď vyskúšaš pri realizácii eventu, kde si budeš mať možnosť natrénovať tímovú prácu, vyprofilovanie a zastávanie rôznych rolí, podelenie si práce a kompetencií, zvládanie konfliktov, prácu pod stresom a zdieľanie znalostí.

Celý študijný plán (ktoré predmety ťa čakajú v jednotlivých semestroch) vyzerá takto:

1. ročník

zimný semester:

  • Algoritmické myslenie
  • Filozofické základy informačnej vedy
  • Grafické editory
  • Mediamatická propedeutika
  • Úvod do ekonómie

letný semester:

  • Teória komunikácie                                  
  • Dejiny kultúry a umenia             
  • Štatistické metódy                                    
  • Tvorba webu                                              
  • Manažment

2. ročník

zimný semester

  • Logika              
  • Základy psychológie                                 
  • Informácia a vizuálna kultúra                                
  • Vybrané problémy súčasnej estetiky                                  
  • Marketing                                 
  • Odborná prax 1
  • Tvorba aplikácií pre web 1

letný semester

  • Organizácia poznania
  • Jazyková kultúra          
  • Internetový marketing           
  • Audiovizuálna tvorba                 
  • Informačno-komunikačné technológie
  • Odborná prax 2            
  • Tvorba aplikácií pre web 2

3. ročník

zimný semester

  • Informačný a znalostný manažment
  • Úvod do sociológie     
  • Projektový manažment
  • Vybrané kapitoly z rétoriky
  • Seminár k záverečnej práci 1               
  • Odborná prax 3

letný semester

  • Seminár k záverečnej práci
  • Legislatívne a etické aspekty mediamatiky
  • Riadenie ľudských zdrojov
  • Bakalárska práca a jej obhajoba