Akreditovaný magisterský študijný program mediamatika v odbore mediálne a komunikačné štúdiá v dennej forme nadväzuje a rozširuje kompetencie v oblasti informácií, umelej inteligencie a vedeniu projektov na základe overených zdrojov, vedeckých poznatkov a moderných metód. Naše magisterské štúdium kladie veľký dôraz na realizáciu vlastných projektov v súlade s medzinárodnými požiadavkami a uplatnením v oblastiach vyžadujúcich informačných profesionálov.
Súčasťou štúdia je aj povinná odborná prax počas dvoch semestrov vo firmách/organizáciách, s ktorými máme nadviazanú spoluprácu a tiež tri semestre práce na projektoch, ktoré by ťa mali pripraviť na záverečnú diplomovú prácu a najmä prax po úspešnom absolvovaní štúdia u nás.
V našom magisterskom programe absolvuješ napríklad takéto kurzy:
Digitálna hygiena
Digitálne technológie tvoria nedeliteľnú súčasť našich každodenných činností, preto je dôležité poznať ich prínosy aj riziká a pristupovať k nim tak, aby nám slúžili dlhodobo udržateľne vo vzťahu k jednotlivcom, spoločnosti aj prostrediu.
Aplikovaná umelá inteligencia
Nástroje umelej inteligencie získali v ostatných rokoch na veľkej popularite. Spoločne sa pozrieme na to, aké možnosti otvárajú, kde sú ich limity a ako sa dajú využiť v kreatívnom priemysle zmysluplne a eticky.
Metódy výskumu
Oblasť, v ktorej pôsobíme, je veľmi rýchla a dynamická. Preto ti chceme odovzdať základné princípy a metódy realizácie výskumov, ktoré ti pomôžu nielen v akademickom ale aj komerčnom svete pristupovať k výzvam systematicky a racionálne sa rozhodovať na základe dát.
Branding
Schopnosť zaujať v online svete plnom rýchleho prúdu informácií je aj o dlhodobom budovaní povedomia o osobnej či firemnej značke. Predstavíme si základné postupy jej tvorby tak, aby bola dlhodobo použiteľná, atraktívna a vytŕčala z davu.
Všetky povinné predmety podľa semestrov sú nasledovné:
1. ročník Mgr.
zimný semester:
- Digitálna hygiena
- Mediamatický projekt 1
- Teória komunikácie a digitálnych médií
+ odborná prax
+ 1 povinne voliteľný predmet
letný semester:
- Aplikovaná umelá inteligencia
- Mediamatický projekt 2
- OSINT (Digitálne pátranie)
+ odborná prax
+ 1 povinne voliteľný predmet
2. ročník Mgr.
zimný semester:
- Branding
- Mediamatický projekt 3
- Metódy výskum
- Teória informácie a digitálna etika
+ 1 povinne voliteľný predmet
letný semester:
- Diplomová práca
+ 1 povinne voliteľný predmet
- Štátna skúška:
– Obhajoba diplomovej práce
– Teória informácie, komunikácie a digitálnych médií
– Dáta a umelá inteligencia
Povinne voliteľné predmety
- Biografistika
- Business English
- Dátový storytelling
- Herný dizajn
- Logika vedeckého poznania
- Kapitoly zo sociológie a sociálnej psychológie
- Kulturológia
- Objavovanie znalostí z dát a textov
- Špecifiká marketingu
- Teória umelej inteligencie
- Vybrané kapitoly z estetiky
- Znalostná a kreatívna ekonomika